Thursday, January 14, 2010

pesan ibu 1

jatuh cinta bukan perkara luar biasa. Dan berkahwin pun bukan suatu jaminan untuk tidak jatuh cinta pada lelaki lain.... kerana itulah ramai isteri yang curang, suami yang curang.. Ada orang tukar pasangan macam tukar baju. Apa yang penting ialah kita kena perjelaskan pada diri kita supaya setiap kali kita jatuh cinta, jatuh cinta itu kerana kita jatuh cinta kepada Pencipta dia. Kita bagi tahu pada diri kita berulang kali yang kita mencintai Allah kerana itu kita mencintai si dia. Letakkan Allah sebagai sempadan hati kita, segala perkara yang kita cintai dan sayangi termasuk mak abah adalah kerana mencintai Allah.. dan apabila kita membenci seseorang atau sesuatu, beritahu pada diri sendiri berulangkali yang kita benci sekian-sekian hal kerana Allah semata-mata.. ”

5 comments:

Teja said...

nape lama tk update blog ni yg??

Dr Chenta said...

teja syg,
rasa mcm malas nak nguruskan cinta lagi.....

Teja said...

pulak camtu syg, blog ni kan bagus... banyak nasihat cinta utk org bercinta, putus cinta dn mencari cinta...

teruskan2...

Anonymous said...

Ooooiiii Dr Chenta!!!!!

Dah berkubur ke blog ini???? Letakkan batu nisan atau pun tanamkan di Memorial Park Taman Nirwana tepi highway PLUS.

Anonymous said...

Ha ha ha ha ha !!!!!

Sekolah Chenta roboh. Cikgu Cinta pulak dah frust menonggeng dan nak terjun lombong. Nak kahwin lagi tak boleh.

Macam Ahmad Nesfu, bangunan sekolah tu serah saja kepada anak yatim.

Related Posts with Thumbnails