Monday, October 12, 2009

rasa cinta


Salah sebuah telaga di lubuk hatimu mengalir sejuk hingga muara kelopak matamu. Di sanalah relung-relung cinta menemukan ketenangannya, berdenyut di setiap nadi, menggejolak dalam nurani, engkau tahu sesakit manapun yg diderita raga, ketenangan jiwa akan membuat semua menjadi manis, rasakanlah dan renyai hujan turun di negeri tanpa musim….

6 comments:

CM said...

salam doktor yang diingati...

beginikah rasanya pada mereka yg sedang dilamun cinta,atau perasaan bagi mereka yg tahu menghargai cinta atau mereka yang kenal erti cinta atau mereka yang mengerti falsafah cinta,,,rasa cinta siapa yg berhak merasa wahai doktorku????

perbandingan ni sulit untuk diriku fahami

Maiyah said...

salam.. tiada musimkan krn apa jua perasaan akan dtg silih berganti :)

Dr Chenta said...

salam CM yg diingati,

sebenarnya rasa cinta itu lebih lagi daripada apa yg boleh dan dapat digambarkan dengan kata2.... dan saya pasti CM pernah jatuh cinta! Rasa cinta boleh jadi manis atau pahit malah menyakitkan jugak namun yg pasti ianya begitu mengasyikkan walaupun seringkali terjadi cinta yg tidak kesampaian atau mencintai yg bukan bermakna memiliki....

pada saya, kita berhak untuk bercinta dan juga berhak untuk merasainya!!!

Dr Chenta said...

salam maiyah,
perasaan kasih dan sayang antara manusia juga bisa datang dan pergi namun cinta pada yg ESA akan membawa kepada kejayaan dan kebahagiaan hakiki!

zai said...

Salam Dr Chenta..

Perasaan CINTA yang dinikmati sangatlah berharga dan tidak ternilai kerana ia tidak boleh dilihat tapi dirasai oleh setiap makhluk..dan kerana CINTA jugalah lahir kita ke dunia ini...

Pupuklah dan bajailah CINTA itu kejalan yang diredhai..

Dr Chenta said...

salam zai,

setuju sangat....!

Related Posts with Thumbnails