Friday, July 31, 2009

3 permintaan

Seorang saudagar yang dlm perjalanan ke Mesir dgn menunggang seekor kuda sambil membawa barang dagangan, berhenti rehat di bawah sepokok tamar yang rendang dan tak berbuah. Dgn keletihan kerana perjalanan yang jauh, saudagar tersebut buntu kerana semua bekalan makanan dan minuman telahpun habis. Tiba2 dilihatnya seekor burung hinggap di dahan pokok, dgn berhati2 saudagar itupun menangkap burung tersebut.

Burung itupun berkata, “Wahai manusia lepaskanlah aku, akan kutunaikan apa jua permintaanmu. Setelah kamu melepaskanku akan kutunaikan 3 permintaan tanpa syarat.” “Bagaimana jika kamu berbohong?” tanya saudagar itu. “Baiklah, buatlah permintaan pertamamu akan kutunaikan janjiku.”

“Pertama, aku mahukan makanan yang enak2, dan tersedialah makanan yang lazat2 lg berkhasiat.” lalu burung itu dilepaskan. Dengan gelojohnya saudagar itu pun makan tanpa membaca doa. Burung pun bertanya, “Apa pula permintaan keduamu?”

“Kedua, aku mahukan tubuh yang tegap dan sasa.” Tiba2 baju yang dipakai oleh saudagar tadi mula terkoyak dan tubuhnya bertukar seperti Arnold Schwarzenegger, seperti dlm filem( terminator). Saudagar tersebut pun tersenyum bangga.

“Apa pula permintaan terakhir mu?” tanya burung lagi.

“Terakhir, aku mahu kemaluanku sebesar kemaluan kuda,” sambil tangan menunjuk ke arah kudanya. Tiba2 saudagar merasa suatu perubahan pada kemaluannya, sambil tersenyum saudagar itu pun mengucapkan ribuan terima kasih kepada burung tersebut. Burung pun berlalu pergi......

Dengan penuh debaran, sambil membayangkan kemaluan yang diidamkan, saudagar pun menanggalkan seluarnya.............alangkah terkejutnya ia................. “ooooooooohhhhhhhhhhhh tiiiiiiiidaaaakkkkk...........”

“Bagaimana aku boleh terlupa bahawa kuda yang kutunggang itu betinaaaaa.....................!!!!!!!!”



4 comments:

... said...

tkde makna la jd Arnold Schwarzenegger ye yg?? hehe....

Dr Chenta said...

Haah Teja, harap badannya sajalah....buat perhiasan boleh kot???

CM said...

ha,ha,ha,ha..noti arrr....gelap masa depan kerana terlalu menurut nafsu,,,

Dr Chenta said...

cikgu mas,

kita tidak boleh nak hilangkan terus nafsu daripada diri kita namun jika diikutkan godaannya, ia membawa kepada perlakuan, tindakan dan amalan yg menjauhkan kita daripada mentaati perintah Allah SWT....

Related Posts with Thumbnails