Tuesday, September 22, 2009

coretan rindu

Dari rimbunan prisma kasih kutemui sebuah puisi cinta dan rindu......(ada kaitankah dgn diriku?)

Kumiliki sepenggal cinta yang belum jadi nyata...

Dan sebuah rindu yang hanya mungkin aku sendiri yang mengerti...

Kerana dirimu tak mungkin ku miliki...

Seakan penantian yang tak berujung...


Ku tempuh jalan hidupku

Sambil berjanji dalam hati untuk selalu menyayangimu

Meski bayangmu selalu hadir dalam angan dan mimpiku

Kucuba untuk mengerti bahawa rasa ini adalah rasa yang tak bertepi


Dan kini... aku jatuh cinta lagi

Bila kau baca coretan ini

Jujur aku sangat merindukanmu

Walau tak pantas untukku berharap tentangmu


Kerana kau bukan milikku

Kendati berat rasa rindu yang ada...

Tapi ini adalah realiti...

Dan aku hanya mampu berucap...

Aku mencintaimu...

8 comments:

Anonymous said...

hehe...

Dr Chenta said...

Salam Teja,

sepatah kata itu seribu makna...???

putri said...

uhh... dahsyat tue... mengayat doctor nie..

Granny Hani said...

best nya, puitis sungguh.
sajak ini seakan mentafsirkan apa yang bermain di hati ku.
berulang ulang kali di baca.
Salam Aidilfitri.

Anonymous said...

dalam berjuta, engkau pilihanku
kutemui kepayahan dalam mencari sahabat sepertimu
sahabat yang setia....

Dr Chenta said...

putri,

sebenarnya nak jugak mengayat si Tuan Putri tapi siapalah diriku ini, hanya sekadar gagak di rimba....

Dr Chenta said...

hani@debumelukut,

selagi hayat dikandung badan, kita adalah penjejak cinta yg bertemankan rindu dendam....

Dr Chenta said...

Teja,

pujianmu terlalu tinggi sedangkan aku masih terkial2 untuk memahami erti serta melestari sebuah persahabatan.... namun sangat berbesar hati kerana kau sudi menerimaku sebagai seorang sahabat yang setia walaupun rasa2nya masih belum teruji!

Related Posts with Thumbnails